Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Saturday, July 9, 2011

ingat mengingati.......

salam
Helo hai…. Reader n bro2.. skalian….
Post kli n mayb yang last kot…. Aku nk cuti jap dlm berbloging ni…. Aku nk tunggu nnti aku ada lappy sndiri bru aku nk post tiap2 hari….. tpi insyaalah lau ada mase aku try bukak.….. so….. back to titile… ( tolong bace dengan punuh keinsafan) ingat meningatkan… so.. aku just nk berpesan pada diri aku sndiri n kwan2 aku semua….. dalam menjalani kehidupan ni kita x tahu sampai bila kita hidup…. Kita x thu Bila kita kan pergi…. Munkinkah thun depan … bulan depan.. minggu depan…. Satu jam lgi… stu minit lagi.. atau satu saat lagi…. Jadi… sudahkah kita mempunyai bekalan yang mengcukupi untuk menjalani kehidupan yang kekal abadi…. Kehidupan yang x kan pernak berakhir…. Kita sbagai mnusia memang banyak dugaan yang allah berikan…. Dan dugaan yang allah berkan itu mampu ditempuhi oleh kita…… krana allah thu kita mmapu menjalani dugaannya….. so…. Ya….. memang kita diberikan dugaan yang sangat berat… kadang2 kita rasa kita x mmpu menjlaninyaa dengan baik…. Nmun dalam menempuhi dugaan tersebut… msihkah kita ingat… siapa yang memberikan dugaan tersebut…. Dan untunglah siapa yang kembali kepada allah dan rugilah siapa yang smakin jauh……. Dalam menenpuhi ujian ni…. Kta perlu bezakan antara nafsu dan kasih saying…….. dan beruntunglah siapa yang dapat membezakannya……. Janganlah kita melampau dengan setiap perlakuan kita….. syukurlah kerana kita masih mampu menghirup udara yang allah kurniakan… satu kurnian yang tiada tandingnya…. .. ingatlah setiap yang kita jalani ini adalah ujian allah…. Kadang2 kita skit.. ia dugaan allah… sedangkan kita sihat …. Ia pun antara dugaan yang allah berikan….. . bukannya susah untuk kita ucapkan syukur kepada allah hanya dari ucapan alhamdullillah… dan kita lakukan apa yang allah perintahkan dan tinggalkan laranganya…… semua yang allah tetapkan ada hikmah di sebaliknya….. dan teramat berutunglah siapa yang memperolehinya….
Sebagai seorang manusia…. Janganlah kita ikutkan dengan nafsu….. walaupun kadang2 nafsu itu nmpat seperti sesuatu yang baik nmun….. skiranya benda itu dilarang…. Maka janganlah kita lakukannya…….. syukurlah dengan apa yang kita ada…. .. walaupun kadang2 terasa perit untuk menempuhi dugaan ini….. nmun sgala2 nya telah ditetapkan…. Allah telah menetapkan jalan hidup kita….. antara dua….. jalan ke kemusnahan… jalan ke kebahagiaan…. .. dan terpulang kepada kita… jalan mana yang harus kita pilih…… janganlah biarkan ego kita yang menguasai….. gunakan akal….. gunakan hati…….. pilihlah jalan yang akan kekal bahagia dunia dan akhirat……..
Ingat mengingatilah antara kita…… jika ada antara kita yang telah kecundang….. bantulah mereka…… jangan biarkan mereka jalani kehidupan yang asing ni bersendirian…….. .. marilah kita sama2 tetapkan pendirian kita….. . tetapkan matlamat kita…… kebahagian dunia dan akhirat……. Kebahagian yang tiada tandingnya…… .. crilah pengalaman hidup….. moga kita lebih kuat untuk jalni kehidupan ini……. .. pergilah…. Lihatlah…. Betapa kuasanya ciptaan allah….. . luangkan masa kita…. Lahat kebesaran allah…. Lihatlah begitu indahnya langit tika waktu mlam…. Lihatlah begitu cantik mthari itu terbenam ditelan lautan…… subhanallah…… begitu indah ciptaan allah…… .
So…. Ingatlah…..kita hanyalah seorang hamba yang diciptakan oleh pencipta….iaitu ALLAH S.W.T….. janganlah kita melampaui batas2 kita sbagai seorang hamba…. Syukuri sgala nikmat yang Allah berikan……. Jika kita melakukan keburukan sekecil biji sawi akan tetap ada balasannya……. Dan jika kita melakukan kebaikan sekecil biji sawi sekalipun… ai pasti ada balsannya….. jadi ingat mengingatilah antara kita…… pilihlah jajan yang terbaik……. .
Ingin aku undur diri dulu…… nnti aku ada new lappy…. Aku harap bleh post hari2…… so lau ada ape2….. just email aq…. Zack_0791@yahoo.com.my....... So tunggu kehadiran aku…. K… out…. Happy always…. Keep smile…… :)….wassalam…..
Open this…
http://yourredeagle.blogspot.com/2011/03/salam-reader.html
http://yourredeagle.blogspot.com/2011/01/masihkah-ada-taubat.html

1 comment:

  1. insaf sekajap.. bagus ada tazkirah mcm ni... =)

    ReplyDelete