Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Friday, March 2, 2012

Selamat tinggal sahabat....

selamat ulang tahun yang ke 3......
kepada mus
dan kepada blog yang tercinta..
perjalanan kehidupan aq....

setelah 3 tahun aku mengisahkan kehidupan aq disini....
pelbagai cobaan dan dugaan telah aku coretkan....
tidak aq sanggka sehingga mencecah satu masa yang agak lama....
kehidupan x kan pernah terhenti....
namun hati juga perlu diberikan ruang....
untuk memilih....

perjalanan kehidupan aq...
bermulanya pada hari jumaat 13 march 2009...
dengan tiba2 aku merasakan ingin membuka satu blog....
yang ingin kuceritakan mengenai kehidupan aq....
maka terwujudlah blog yang diberi nama diary hidup aku...
lalu ditukar kepada perjalanan kehidupan aku....
lalu satu demi satu post di tulis dengan menggunakan hati....
segala2nya diluahkan...
untuk meringankan beban yang ditanggung....
post demi post ditulis....
akhirnya lebih dari 100 lebih post telah aq coretkan....

aq rasakan sebentar masa berlalu.....
3 tahun....
banyak pengalaman yang telah aq dapat.....
dan juga ...
sahabat2 yang sama menjalani kehidupan seperti aku....
terima kasih tidak terhinngga kepada mereka semua kerana sentiasa memberi nasihat kepada aq....

Dan....
setelah 3 tahun berlalu.....
aq rasakan cukup bagi aku pengalaman yang aku dapat...
namun pengalaman akan sentiasa hadir dalam hidup aq setiap hari....
apa yang aku maksudkan cukup ialah....
penamat kepada blog ini....

dan pada thun 3 ini...
akan aku tamatkan perjalanan kehidupan aq disini....
aq rasakan aq dah dapat semangat untuk aq teruskan kehidupan aq tanpa diary ini...
aq rasa da cukup 3 tahun aq meluahkan apa yang terpendam....
dan aq rasakan aq telah banyak berubah disebabkan blog ini....
dari yang kurang baik...
kepada yang lebih baik...
Alhamdulillah...
dan telah aq temui teman yang sentiasa menemani aq...
iaitu Allah....
kerana Allah sentiasa bersama kita....

sekali lagi...
pada teman teman seperjuangan...
teruskan perjuangan korang dalam menghadpi kehidupan ini...
jangan pernah tergelincir....
dan doakan aq juga....
agar sentiasa di jalan yang benar.....

namun penamat pada blog ini....
tidaklah akan aq delete blog ini....
akan aku biarkannya disini....
kerna aku ingin setiap kata2 aq disini ....
menjadi makna dlam kehidupan ....

dan sempena ulang tahun yg 3 ini....
akan aku bukakan diary yang bru....
blog yang bru....
yang akan menceritakan perjalan kehidupan aq juga....
tpi kehidupan aq yang normal....
tiada lagi hipokrit....
tiada lagi sembunyi2....
blog hidup aku yang sebenar....
namun tiada lagi penceritaan tengtang PLU...
dan segala yang mengenainya....

dan cukuplah sampai disini....
terima kasih diary aq....
kau la peneman paling setia disisi aq....
ketika aq gembira dan sedih....
maafkan aq kerana mencari yang lain....
bukan kerana apa....
cuma ingin membuka lembaran hidup yang baru....
perjalanan kehidupan aq mencari kebahagiaan....

selamat tinggal shabat...
selamt tinggal diary....
selamat tinggal mus...

TAMAT
perjalanan kehidupan aq
happy always...
smile always...
(^^,)...

wassalam.....

psst....maaf kerana tulis post ini terlalu awal....
nmun thanks sahabat....


3 comments:

  1. akan ku post...
    sekiranya aq bertemu jodoh aq...
    dan aq selamat diijabkabulkan...
    dengan seorang yang bernama wanita...
    nntikan....insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mus..btul ke nk off blog..hmm..klo dh kawen pun..xpe la.on jela blog..huhu..pape pun..smoga selamat menempuh idup..ni dugaan utk kte kn?..dan ko akn trus melangkah ke dpn...m'apai impian yg spttny dikecapi oleh sume org..tahniah mus..tq gak utk sume komen n kate2 semangat yg ko nukilkn kt dlm blog ni...tq sgt wei..xde la ak rse b'sndirian sgt..:)..selamat dan salam utk mus..:)

      Delete
  2. selamat tinggal sahabat...
    nnt pakcik balik aloq staq pakcik blanje minum noh??

    semoga ketemu jodoh yg diinginkan dan hidup diredhai oleh Nya...


    p/s: doakan kami semua supaya dapat mengikut jejak langkah seperti kamu nnt...

    ReplyDelete