Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Tuesday, January 24, 2012

Aku kembali....

setelah sekian lama aq berjalan berseorangan....
akhirnya aku kembali untuk mengukir diary kehidupan aq ini...
pada hari ini...
akan aku mulai kembali setiap detik hidup aq.... dan akan aku ungkapkan kepada tulisan...

sebelum aku mulai perlajanan kehidupan aq yg mendatang...
eloklah aku imbas kembali...

kehidupan aq yg lepas....
kehidupan yg tdak sempat aq ukirkan....

setelah lebih sebulan lebih aku menjejakkan kaki ke ipt...
sedikt sebanyak aku telah mulai kehidupan aq yang bru....
aku mulai kehidupan baru aku setelah aku mulai masuk ke asrama....
blok 3 menjadi tempat penginapan aq....
aq mula berkenalan dengan roomate aq....
semuanya abang2 bgi aq....
dan aq yang paling muda dalam bilik itu....
pada hari2 pertama aku kat ipt...
apa lagi yg akan dilakukan.... klau bukan minggu orientasi,... atau minggu suia kenal.....
tpi bagi aq... minggu suia kenal x bermakna bagi aku....
sbb aku mempunyai skill comunication problem....
tpi dlm keseorang aku.... aku sempat juga untuk berkenalan dengan 2 3 orang....
tpi perkenalan tu cuma bertahan pada hari2 orientasi sje....
sbb kami semua berlainan kos....
tpi dari hari pertama lagi aku tlah menetapkan matlamat aq...
aq datang cni sbb belajar....
dan disebbkan matlamat tu.... aku x kesah apa orang akan kata....
pada amnya "SOMBONG "....
memang.... memnag aq akui aku memang nampak agak sombong....
tpi bagaimana lagi harus aku lakukan...
kerna boleh dikatan 3/4 dari mereka yang bernama lelaki adalah yang "hot2 "...
x kira yang muka jambu.... badan tough2..... dan macam2 lagi..
yang menjadi idaman para plu...
so...
jalan yang aq ambil....
jauhkan diri dari mereka.....
kerna semakin aku dekat dengan mereka...
semakin hilang semangat aku...
dan pabila hilang semangat itu...
tiada lagi makna untuk aku truskan blajar...
kerna matlamat aku tlah brubah....
dari datang untuk belajar....
kepada aq datang untuk mencari pasangan....
memang x dinafikan....
x susah untuk aku dapatkan pasangan gay kat cni...
atau memang dah menjadi adat ipt....
x susah untuk jumpa golongan plu nie....
kadang2 berapa kali terjumpa golongan ni...
sehinggakan golongan yang strainght pun mudah untuk mengenali golongan ini...
dan...
bagi aku...
jalan yang aq pilih.... jauhi mereka.....
biarlah aku dengan hidup aq...

kadang2....
bleh dikatan tiap2 hari aq berjalan keseorang ke kelas....
x janggal bagi aq untuk berjalan keseorang...
tpi bgi korang mesti korang janggal berjalan keseorang....
mungkin bgi korang.... lebih baik berada di bilik keseorang dari berlajan keseorang ke kafe untuk makan sbb x de member untuk teman..... ( mungkin )...
tpi bagi aq... x de ape yang perlu di pikirkan....
jika ada member untuk teman aq... ada la...
jika x de... x de la....
sbb dah lama aku menjalani kehidupan ni keseorangan....
aq dah biasa orang menganggap aq sombong....
tpi dalam hati aq.... Tuhan je tahu kenapa....

mungkin inilah yang dinamakan takdir...
tpi sekurang2nya takdir masih bleh diubah dengan doa....
hanya masa dapat menetukan segala2nya....

happy always.... :)

2 comments:

  1. sabar je Mus....inilah kehidupan...kalau xda mende camni, x best la, cuma skang nih, Mus kne tumpukan perhatian ngan study mus je dulu~ dah abeh amanah keluarga tuh, terpulang atas Mus nak wat ape...

    ReplyDelete
  2. yup.... lau x de semua nie... ia x kan dinamakan kehidupan....
    jadi hargailah setiap detik yang dilalui.... (^^,)

    ReplyDelete