Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Wednesday, January 25, 2012

kenapa blog nie wujud....

kenapa blog nie wujud.....
kadang2 aq sendiri tertanya2 knapa aq buka blog nie....
sbenarnya siapa yang mempengaruhi aq untuk buka blog nie...
bila dipikir2...
x de sape2 pun yang mempengaruhi aq....

sebenarnya aku hanya menjalani kehidupan yang normal sebagai seorang manusia...
sbb blog nie aku buka untuk luahan hati...
dan lumrah seorang mnusia...
ia ingin berkongsi sesuatu...
dan samalah seperti aq...
aq inginkan berkongsi sesuatu dengan seseorang...
tetapi knapa dalam blog...?
knapa x kangsi dengan kawan....?

jawapanya....
tiada siapa mampu atau dapat menerima crita yang bakal aku kongsikan...
perjalanan kehidupan seorang plu...
siapalah di dunia ni yang bakal menerima kawanya...
rupa2nya seorang gay....
sedangkan aq sendiri..bila di kalangan st8....
mengatakan yang plu ni salah...
biarpun aq sendiri seorang plu....
itulah yang dinamakan hipokrit...
tpi lau aq menyokong plu...
tiba2 aku crita yang plu ni x salah...
mayb pandangan masyarakat dekat aku mungkin berubah....
sedangkan sekarangpun....
aq merasa...
ada yang cuba melabel aku sbagai gay....
biarpun benda tu betul...
tpi sebagai islam aq cuba untuk mengakuinya....
mungkin ada yang mengatakan " aku gay... aku ok "...
tpi bagi aq x semudah itu....
terlalu banyak komitment yang kita perlu berikan pada orans sekeliling...
biarpun komintment itu x pernah kita sedar....
tpi sekiranya aq mengaku...
bagaimana harus aku lalui...
dengan pandangan orang sekeliling mulai berubah..
dan berbagai2 fitnah yang bakal aku trima....

jadi jawapannya....
aq x bleh mengaku yang aku ni plu..
dan menjadi hipokrit adalah satu keharusan....
kerana perlu menjauhi dari perkara2 yang menimbulkan fitnah...

takdir dapat diubah dengan doa..
InsyaAllah...Allah pemudahkan segala2nya....
amin...
happy always.... (^^,)

No comments:

Post a Comment