Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Tuesday, November 1, 2011

festival seksualiti merdeka....???

aku just nk tanya ape pandangan korang dengan adanya festival ni....
menurut orang yg cakap kat berita tu....
festival yg dilakukan ini bertujuan untuk menjelaskan kepada masyarakat bahawa gay, lesbian dan lain2 adalah sama seperti mnusia lain....
dan beliau ingin supaya masyarakat menrima golongan ini dan cuba memahami golongan ini....
so ape pandangan korang....

pade pandangan aq.... pandangan yg sgat peribadi ( sory klau ade yg x sependapat )
pada pandangan aku x perlu la ada festival nie.....
bagi aku festival ini akan meningkatkan lagi golongan gay....
ye la... sbb masyarakat dah bleh trima golongan gay...
buat ape nk rahsia2 lagi....
dan tiada lagi la usaha untuk berubah....
bila mna semua masyrakat dah paham dan bleh terima golongan gay....
buat ape golongan nie ingin berubah....

memang... golongan nie tersiksa jiwa dan batin....
tpi x perlulah kita perlu membesar2 kan nya.....
x perlulah kita cakap kat seluruh dunia yg kita nie gay.... aku x minx jdi camni.....
tolong la paham aku....

bagi aku semua tu x perlu...
sudahlah sekadar kita menguatkan keimanan kita dalam menghdpai ujian nie....
paling2 serius pun....
just jumpa pyscologi secara rahsia...
minx kata2 nasihat dan semangat....

ingatlah Allah dah tentukan segala galanya bgi kita....
Allah dah tentukan jalan hidup kita....
kita teruskan sja hidup nie....
jangan nk "komen" banyak....
terlalu byak nikmat yg Allah beri ....
dan berapa byak nikmat yg tidak syukuri....
just syukur la dengan ape yg ade...

x payah la nk buat festival sgala benda supaya masyrakat paham kita....
biarlah hanya kita dan Allah sje yg thu...
INSYAALLAH......
satu hari nanti dapatlah ganjaran dan balasan kepada kita....
atas segala perit susuh yg kita lalui slama ini.....
atas segala kesabaran kita selama ini....
ALLAH telah janjikan segala galanya...

so....truskan perjalanan kehidupan korang dengan penuh senyuman....
sbb dah tertulis untuk kita ganjaran atas segala kesabaran kita slama ini...
happy always..... (^^,)..

psstt..... tolong bagi pendapat korang ..... aku pun nk thu pendapat korang......

5 comments:

  1. Saya sokong awak ... !!! huhuhu..
    Im confius .. why I like guys .. and I'm not Ok ..
    Kawan kite cakap .. happiness hanya untuk orang2 yang berjalan atas kebenaran saja ..other than that .. totally crap .. kebahagiaan yang sekejap dan pelesu semata2 ..

    psst :: If I love a guy .. I wont declare to public, hell NO .. senyap2 jer ..hak hak hak .. itu lebih membahagiakan ..hahahaha

    ReplyDelete
  2. festival tu mereka sambut mcm mana? klu mcm 'gay pride' kat luar negara tu memang x elok lh.. buat festival x pakai baju.. ada yg bogel... mcm2 lah... yg pasti aku sndiri tgk pun jijik...

    pd pndapat aku lh, benda ni lh yg dikatakn sebagai 'tension of opposites'.. honestly, sometime aku fikir dunia harus menerima golongan mcm ni.. penerimaan yg aku maksudkn kurangkn sikap prejudis.. tp at the same time klu ada 'penerimaan' benda ni smakin menular..

    jauh d sudut hati aku brkata mahukn penerimaan drpd masyarakat.. apabila org d sekeliling kita tahu akan diri kita sbnrnya, mereka akan brkata "ok, i'll help u.." tp kebiasaanya org akan ckp, "OMG!! kau gay ke? xnak kwn dgn ko lg!" padahal mungkin sblum ni kita dgn org tu brkwn rapat.. tiba2 je nk boikot kita.. takut trjangkitlah... pd hal sblum ni kita mungkin kwn yg plg baik dgn mereka, tp layanan tiba2 brtukar bila tahu diri ni sbnrnye 'abnormal'..

    tp klu ada penerimaan pun susah gak sbb manusia kbiasaanya akan menggunakan 'freedom' ni dgn keterlaluan.. aku tgk dekat PR profile org2 dlm tu byk yg nk cari seks.. klu dh mendapat 'penerimaan' smakin menjd2 lah..

    dpt 'penerimaan', usaha utk berubah memang akan brkurangan.. smakin mnjd2 ada lah..

    (tapi aku trtanya2, memang ada ke org plu dapat berubah? drpd suka lelaki kpd perempuan tanpa ada sedikit prasaan suka sdikit pun trhadap lelaki?)


    -tension of opposites-

    ReplyDelete
  3. x perlu... takot ada yak join festival ni overatted plak.. bawak bendera ker, pakaikan x senonoh ker.. atau buat aksi x elok ker.. hurmm

    ReplyDelete
  4. nu'man.... why u like guys....?...ha3...aku x thu jawapan dia....hanya Tuhan yang thu....so just truskan hidup... happy always....

    putera.... ni jawapan untuk ko... sebenarnya memang kita x bleh brubah untuk mencintai perempuan tanpa sedikit perasaan kpada lelaki.... tpi hidup kita ditentukan oleh Allah.....
    insyaAllah... satu hari ko akan berjumpa ngan seorang perempuan dan perempuan tu dapat trima ko seadanya..... dia sanggup tolong ko walaupun dalam keadaan ape pun..... dia akan trima ko klau ko jujur dengan dia..... lama kelamaan kebahagiaan tu akan timbul... ko kan bahagia ngan si dia dan anak2 insyaAllah kebahagiaan itu sebenarnya yg kita cari slama ini.....(^^,)

    shin.... sedangkan kita yg plu pun x sokong... apatah lagi orang luar....

    ReplyDelete
  5. ingatlah.... cintailah si dia yg mencinta kita....( girl ok not boy )...ha3....

    ReplyDelete