Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Saturday, July 11, 2009

SELESAI...../ rahsia aku

HAI....

huh letih sungguh la kelmarin sahari suntuk aku duk di kat kelas KPP tu........
nak buat lesen la katakan......... tapi nasib baik la penceramah dan guru dia pandai melawak x la aku mengantuk sangat.... nasib baik semua nya berjalan lancar... tapi cuma dalam kelas je .. aku dok sorang jer.... aku ni nak tegor orang aku malu ......... duk je la aku sorang 2...
tapi ramai juga yang aku tengok x de kawan cam aku.... x kisahla... buat permulaan nak buat lesen aku kena bayar 150 ringgit.... pastu masuk kelas... lepas masuk kelas minggu depan aku kena gi exam pula erm..... ni yang mals ni...... pastu masuk bengkel lepas tu belajar ........... dan seterusnya test ngan jpj...........
hari ni macam biasa la aku bangun kul 12 tengahhari patu makan mandi dan solat...
pastu ngadap tv dan komputer.... bayak aku nak edit myspace aku ....
sebenarnya aku anggap blog ini sebagai diari aku tu la yang aku tuls mengenai diri aku....

*********************************************************************************
sebenarnya banyak lagi yang aku mahu luahkan segala isi hati aku disini tapi aku takut orang akan salah anggap dengan aku... tu la aku masih lagi memendam satu lagi masalah aku.... aku tahu masalah ini dah ade orang ketahui tanpa pengtahuan aku.... sebenarnya akuseorang*****************
entahla aku rasa x mahu aku luahkan disini tapi bagi ahli GM mereka sudah tahu apa masaalah yang aku hadapi ................ dalam menghadapi suatu kehidupan terlalu susah bagiku kerana telah lahir satu perasaan dari hati yang telah menyebabkan aku jadi begini... aku x ingin salahkan yang maha kuasa....... kerana aku rasa aku dapat menghindari masalah ini tapi bagi perasaan aku tiada sesiapa yang dapat menghalangnya dari terus melakukan kehendaknya............ aku telah sedaya upaya dekatkan diriku kepadaNya.......... uutuk melusuhkan perasaan ini tetapi perasaan ini adalah dariNya sendiri........ Dia lah yang memberi perassan ini sejak aku lahir..........
tapi aku akan sedaya upaya tidak akn mengikut perasaan aku ini , aku tahu kerana perasan ini salh di sisi agama........

aku tidak mahu dihina sekiranya mereka dapat tahu massalah aku ini...sebab aku tidak pernah melakukan apa2 yang membuatkan aku ini keji........ cuma perasaan ini sahaja yang membuat aku jadi begini........

sekiranya ini yang aku mahu ....
semestinya aku akan gembira dan suka.
tapi aku lansung x ingin semua ini...
aku langsung tidak gembira...
sedangkan ini adalah satu dugaan bagiku...

ini satu sajak yang aku copy dari laman web dan aku ingin minta maaf sebab copy tanpa kebenaran.

setiap saat dan minit...
ms berputar seolah-olah tidak pedulikn manusia...
sama ada kita bersedia atau tidak...
saat akn tetap bertukar menjadi minit...
minit akn bertukar menjd jam...
jam akn bertukar menjd hari...
hari akn bertukar menjd minggu...
minggu akn bertukar menjd bulan...
bulan akn bertukar menjd tahun...
sehingga tiba satu ketika nt semua ini akn terhenti...
dan kite kembali ke tpt asal kite...
sama ada kite bersedia atau tidak itulah putaran hidup kita...
sama ada kite sedar atau tidak itu lah kitaran hidup yang sedang berlaku...
dan ini mengajar aku erti sebuah kehidupan...
setiap saat aku perlu bersedia utk menanti minit yg tiba...
dan seterusnya...
namun persoalan nya adakah aku sudah bersedia?
hidup aku msh terkontang kanting....
mencari satu destinasi yg x ku ketahui...
aku seolah-olah sesat dlm dunia aku sendiri...
adakah ini yg aku inginkn dlm kehidupan aku?
adakah ini yg aku harapkn dr kehidupan aku?
adakah ini yg aku perlukan dlm kehidupan aku?

sekiranya ini yg aku ingin, harap dan perlukn tentu aku sudah bleh mdabik dada
mlh tersenyum girang...
ataupun aku bleh ketawa bahagia...

tapi aku x bleh...
aku x bleh ketawa...
aku x bleh tersenyum...
aku x bleh girang...
malah tiada rs bahagia dlm hidup aku...

kenape?
adakah bkn ini yg aku perlukn?
adakah bkn ini yg aku inginkn?
adakah bkn ini yg ku harapkn?

di kala kesendirian...
aku slalu merenung ke langit...
memohon agar satu petunjuk dpt diberikan kpd ku...

buat insan yg bernama teman...
fahamilah aku...


setakat ini sajelah coretan aku buat pembaca blog sekalian
hope happy always......... :)

No comments:

Post a Comment