Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Sunday, March 13, 2011

bacalah.... aku yang sebenar.... :)

salam reader.... erm.... ari ni x de wat pape pun.... cuti pun x de pape... dah memang aku cuti pun ha3..... tgh tunggu result ne.... nervous gila.... so skarang dah dekat kul 2... bru jer habis blog walking... boring cgat2... then skarang tgh update blog.... so ari ni x de pape nk cerita.... kemarin aku dah luah habis dah.... entah ape2 aku tulis.... aku tulis jer.... sbb memang aku rase stress sgt2.... so... skarang im is a new guys.... he3.... aku memang camni... bila aku dah lepas jer semua tekanan aku.... semangat aku kembali blik...... skarang aku rase segar ckit.... x de dah nk stress2.... main ngan cousin.... buat2 lawak...he3... aku memang suka main ngan budak2.. aku ade mohon kat maktab nk ambil pengajian prasekolah.. he3... aku nk jadi cikgu pra sekolah.... harap2... bleh la.....
erm.... x de topic nak crita nie.... erm .... ape ek.......oh..ok.... tadi aku ade singgah satu blog nie.... erm.... sje bosan... then aku bace blog dia.... blog dia memang crita sal hidup dia... crita mase dia skolah n smpai skarang tgh kijer... erm... aku memang suka sgt bace kisah orang nie... aku harap aku dapat ambil pengajaran dri kisah yang diorang crita..... satu lagi aku memang suka cgt2 bce kisah cinta... he3.... putus cinta.... sayang2.... n... ape2 ajr....sbnarnyer aku suka cita sedih.... tu la sebenarnyer.... aku ni memang jiwang..... ha3..... so aku nk review blik kisah hidup aaku... aku nk cita ckit pade korang yang terbuka blog aku nie....

firsly...name aku.... he3.... sory... segala identiti aku dirahsia....sbb tu la blog aku x de folower.... ha3... aku thu.. korang memang x suka nk bace or follow blog yang x de identiti... expecially photo... lau x de photo tu ...x hingin sangat nk singgah.... memang aku thu pun.... so ... aku x kisah pun ... aku ade folower ke tidak....ni diary aku...korang nk bace... bace... x nk bleh close.... he3.... so sblm tu aku sory sgt memang aku x leh ltk photo aku lagi...aku still invisible..... dalam dunia ni.. x de orang pun yang kenal aku.... hal hidup aku yang betul.... cubaan yang au hadapi nie.... x de spe pun thu.... so aku pun still x nk crita kat sape2.... cuma kat cni jer la....aku langsung x hipokrit.... dunia nyata..... he3... aku hidup dalam lakonan smata2... tpi dalam lakonan aku .. aku ade kelemahan.... aku x mampu sembunyikan hal yang sebenar kepada orang luar... sbb mate aku x pandai menipu... sbb tu la bila kau cakap ngan orang even mybestfriend pun... or even mak aku pun.... aku cakap x pernah tenung mate .. aku tgk kut lain.... aku x nk sesiapa pun di dunia ni thu kehidupan aku yang sebenar... biarla aku sorang jer thu.....erm... back to title.... so aku still 17.... x masuk 18 lagi...aku ingat bila dah masuk 18... aku akan cuba buka identiti aku kat cni.... korang maybe akan thu siapa aku sbnr.... handsome x aku... he3.. perasan plak... tpi aku tetap x kan buka identiti aku yang sebenar dalam dunia nyata.... ha3... biarla.... masa yang akan menetukan segal galanya..... erm.. skrang tgh tunggu spm.. x de wat ape2.. keje pun x... duk umah jer... but bz gak..... erm.. ape lagi ek..... oo... one more.... maybe korang ade yang x tahu ape dugaan yang aku hadapi... menyebabkan aku hipokrit dgn dunia luar....dan menyebbkan aku buka blog nie..... dan watak utama sebenarnyer ialah..... aku tlah di beri cubaan dan dugaan yang mat berat oleh Allah... dan aku cuba menerimanya dengan seiikhlas yang mampu.... cubaannya... aku tlh diberikan atau tlh lahir dalam hati aku persaan cinta dan sayang sesame kaum sejenis... aku suka kpade lelaki... hanya itu yang mampu aku gambrkan dgn perkataan... tpi dugaan sebenarye adalah... betape lemahnyer semangat aku untuk hadapi dugaan nie... aku terpak sa bertemu dngan masyarakat setiap hari.... dan aku terpaksa menguatkan semangat aku .. dan menahan nafsu aku dari jatuh cinta sesame sjenis kerana aku thu....

cinta ini x kan pernah kekal abadi...
cinta ini yang x mungkin akan berakhir dengan ikatan perkahwinan..
kerana cinta itu yang x kan pernah beri aku kebahagiaan...

namun. dlm menghadapi cubaan ini aku perlu kuatkan semangat and tabah menghadapi semua ini....

kerana hanya satu yang tlah dijanjikan,... .
terdapat hikmah yang amat besar di sebalik semua ini....
terdapat kebahagian yang x kan pernah putus di sebalik semua ini...
terdapat... kerahmatan di sebalik semua ini...

kerana itu semualah.. yang menyebbkan aku kuat untuk menghadapi dugaan ini... ini kerana dugaan ini lebih berat dri dugaan orang normal......dan ini kerana aku yakin dengan segala yang telah ditemtukan oeh allah kepada aku... dan aku berharap aku dipermudahkan segala urusan dalam aku menghadapi ujian ini.... nmun aku tetap bersyukur dengan siapa aku yang sebenarnye.....

disebabkan cubaan ini aku semakin dekat kepada allah...
di sebbkan dugaan ini... aku lebih mengerti erti kehidupan...
aku lebih menghargai sesiapa yang pernah hadir dalam hidup aku..
disebbkan dugaan ini.... aku mula untuk mengsyukuri apa yang telah ditetapkan oleh allah....

tuhan yang menciptakan... dunia yang begitu indah.... tiada tandingannyer....

pada hari yang cerah pandanglah ke langit...
lihatlah... betapa kuasanya allah...
pada malam yang tenang pandang lah pada bulan....
lihatlah keindahan yanh allah berikan....

bersyukurlah atas segala yang tlah allah berikan... walau sekecil zarah pun... ucapkan alhamdulillah....atas segala2nyer...... melalui ujian inilah aku amat mengerti erti kehidupan..... segala yang aku pandang,dengar, berbicara,....akan aku cuba fikir dengan akal yang matang... dugaan ini mematangkan aku.... alhadulilah... nmn jangnlah memandang aku dengan pandangan hormat kerana aku adalah insan biasa yang di beri dugaan yang luar biasa oleh pencipta kepada hambanya..

sbagai hamba kita perlu menerima dengan hati yang seiklas yang mungkin...
nmun aku tetap insan biasa..
kadang2.. iman aku di atas...
kadang2 iman aku di bawah...
apabila iman aku di bawah...
syaitan dan nafsu berkejasama menghanyutkan aku...
dan aku x pernah terlepas dengan bisikan mereka...
aku pernah hayut bibawa arus deras...
namun keindahan hidup membawa dan menyedarkan aku dari terus hanyut dan karam di lautan hitam...
. keindahan hidup pengembalikan aku ke pesisrran pantai ...
dengan dosa bagaiakan peapasir pantai...
aku kembali kepada maha pencipta dan maha menerima taubat....
hidup kembli indah dgn jalan yang diredhai....
bgaikan berjalan di tepian pantai yang begitu sunyi..
hanya ombok yang menghempas pantai menemani....
lautan biru menenagkan fikiran...
ucapan subhanallah keluar dengan keinsafan dari seorang hamba yang kerdil
dan astagfirullah di pohon oleh hamba yang kerdil dari pencipta nya...
kerana hambanya sedar...
bahawa tiada sesiapa yang dapat membantunya..
dlm menghadapi liku2 kehidupan di dunia....
subhanallah....
bagitu indah ciptaan allah...
begitu indah kehidupan........

diri aku bagaikan di tepi pantai ...
yang biru lautnya....
putih bersih pasirnya,....
lunak merdu ombaknyer.....
mendayu2 bisikan anginnya....
subhanallah.....

begitu indahnya dunia..
nmun lebih indah di syurga.....
dgan hari 2 yang dilalui dengan penuh kesabaran....
bermohaon agar mendapar keredhaan allah didunia dan di akhirat...... astagfirullahhalazim.........

so setakat ni sjelah cter khidupan aku... hrap korang akan mengenal aku dgn lebih dekat... k lah dlu.... wassalam..... happy always...... ukirkanlah seyuman di bibir... kerana syuman adalah penawar duka....:)....

No comments:

Post a Comment