Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Monday, February 21, 2011

konflik dalam hidup..?

erm...
setiap orang mesti ada masalah dlam hidup.... siapa yang tiada masalah dalam hidup... ia x kan dinamakan kehidupan kerana masalah adalah sebahagian dalam hidup ..
dalam perjalanan kehidupan aku banyak dugaan yang aku tempuhi... setiap kali tempuhi ujian .. kadang kadang kita akan tersilap membuat keputusan... kerana kita x sempurna... memang x dinafikan kita adalah makluk yang dicipta kan oleh allah yang paling sempurna... nmun kadang kadang kita pun lakukan kesilapan.....

balik kepada konflik dalam hidup aku.... korang semua tahu yang aku ni x sempurna dari segi seksual.... tpi aku telah membuka pintu kepada seorang perempuan untuk mencintai aku... tpi aku x pernah membalas cinta dia....

dia ni jusk kawan aku yang biasa je.. aku bru kenal dia mase dlm tingkatan 3 camtu... disebabkan dia duduk depan aku... aku jadi rapat dengan dia..... aku jadi best frends dia... so satu ari tu... dia ade msg ngan aku mula2 msg takde pape... pastu dia mula tanya aku.... aku ade suka kat sape2 ke.... bgi mengelakkan dia tahu aku ni ***... aku tipu la dia... tpi aku kata yang aku dah putus.... pastu tiba2 dia tanya aku suka kat dia x... dia tanye buat2 gurau jer... tpi aku tersilap bls dgn serius .... aku kata aku suka dia..... aku x tahu la... tu la keputusan yang paling teruk aku pernah buat .... aku mengaku mencintai seseorang.. sedangkan yang sbenrnya adalah lakonan semata2.... lps 2,3, ari.... aku rasa x sedap hati.. betulke aku ni... kenape aku mengkianati cinta dia..... aku dah semakin tertekan... akhirnya... aku cuba berterus terang ngan dia... mungkin aku suka dia tpi just sebagai kawan sbb mase tu aku memang sunyi x de orang yang layan aku... mungkin aku terlanjur kata aku suka dia... pastu... aku kata pade dia .... mungkin aku suka dia mase nie... tpi mungkin bila aku dah masuk ipta aku akan jumpa orang lain..dan mungkin tinggalkan dia..... berkali 2 aku britahu dia..... akhirnye ... aku just cakap yang kita ni just kawan je..... aku cakp kat dia ... ni bukan... masanya untuk bercinta.... dan dia terima jer.... dan lepas tu aku dah x de pape .. smpai la sekarang.... aku tahu dia memang suka kat aku tpi hakikatnya aku x suka perempuan..... takdir belum menentukan tuk aku menyukai perempuan...... tiap2 ari dia msg aku... aku pun layan la dia takut nanti dia kete ape pulak.... .. smpaila sekarang ... aku dah rasa x tahan dah..... dia mintak macam2 cam aku ni bf dia plak..... kena buat itu kena buat ini..... ah!!!! tertekannya aku..... .. mungkin ni lah kesan dripada keputusan aku yang salah dulu........erm....... mcm2 la dalam hidup aku ni...... so tdi aku ade bgitau kat dia..... mungkin kita harap kawan kita dapat tolong kita dalam ape keadaan sekalipun... tpi kita kena ingat.... kawan kita cuma boleh tolong setakat yang mampu jer.... so dia mintak maaf ngan aku coz mintak mcm2..... aku x pe je.... aku tahu ni mungkin kesilapan yang pertama dalam hidup dia..... sebenarnya aku pun penah mintak mcm2 ngan kawan aku.....pastu aku sedar yang aku silap sbb aku mintak mcm2 ngan kawan aku.... aku jadikan pengalaman tu pengajarandlm hidup aku..... sekarang aku tahu... sblm buat satu keputusan .... fikir dulu akibatnyer.......

ah!!!!!...... konfliknye hidup aku.... sory a korang mungin korang x paham .. ape yang aku cita kat atas tu..... tpi satu jer pengajaran nye disini..... dalam menempuhi hidup ni.... sebelum lakukan keputusan mesti fikir dgn semasak masaknyer.. sebelum lakukan sesuat fikir dulu.. jgn buat dulu bru fikir... kerana kadang 2 peluang kedua x kan dapat dalam hiup kita...... percayalah bahawa setiap detik dalm hidup kita adalah peluang.... peluang untuk berubah dang peluang untuk berfikir.... so hargailah peluang yang korang dapat.... kadang2 dlm hidup ni.. ade orang yg x dapat peluang kedua... hargailah setiap peluang yan korang ade... pandang ibu bapa korang ,... kawan2... sahabat..... pandanglah mereka..... mungkin itu;ah peluang yng ada untuk berbicara dgn mereka......

k lah dulu ... aku update esok plak k.....wassalam.... happy always..:)


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment