Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Tuesday, February 15, 2011

kehidupan ari ni pula...??

salam....
so ari... erm... x de pape pun... aku bru bgn terus buka diary ni... sebenarnya smalam lagi nak buka tpi x sempat... byk sngt nak update computer ni... so ari ni pagi2 lgi aku buka...... so.. . ari ni x de pape pun.. aku cuma tertekan sgt ngan komputer ni ... lmbb gila...rem dia x cukup kut....x pe la ... sbr je la... laptop satu lagi ade... tpi mls nak guna... sbb kom ni dah jadi hak aku... tu la aku guna komputer jer... erm jap agi kawan aku nak datang.... katanye nak main ps2... aku bleh jer...

so....sbhagian dari kehidupan aku ni kadang2 happy, kadang2 sedih... cam ni la....aku terpaksa mensibukkan diri klau x nak pkir mcm2... first skali jangan dok sorang2 ... dlm keadaan sunyi..... aku pernah alami ni.... bila kau duk sorang2 ... pastusunyi2 .. mula la pikir mcm2... mulala lemah semangat ..yang pernah aku pikir ialah nak bunur diri.... bila aku duk sorang2 jer... aku pikir aku ni x mmpu lalui ini semua... baik aku mati jer.... smpai tahap tu aku pernah pkir.... tpi sekarang.... dah x de dah... aku tahu ujian ni sebenarbya nak bagitau kat aku yang tuhan masih sayang... walaupun ujian ni lebih berat dari orang normal aku terima dengan seiklas yang mungkin... dah 6 tahun aku lalui ini...aku harap akux prnahjatu ke lmbh maksiat... walaupun kadang2 nafsu datang mengusai diri.... so setakat ni aku masih tungu result spm... tpi kehidupan di ipta lebih mencabar... hanya pada allah aku mohon agar aku dikuatkan keimanan dan kesabaran untuk aku menghadapi kehidupan di alam ipta... diari ini akan menjadi saksi kehidupan aku nnti di ipta...

sbnrnya di alam persekolahan byk mmberi aku dugaan... sbb tu la masa aku sekolah aku harap cepat la habis sekolah .... harap aku bleh tinggallkan alam yang menyiksakan itu... sbnarnya aku bukan tersiksa dengan pembelajaran tapi... kesiksaan batin... aku ada suka kat mamat ni.... aku x tahu camne aku bleh suka kat dia... aku pernah terpikir yang dia adalah takdir untuk aku..... hai mcm2 aku pikir sebenarnya... sbb aku jumpa dia bukan masa sekolah ... aku jumpa dia sblm dia tukar kat sekolah aku lagi.... lpstu la betapa batin aku tersiksa.... korang bayangkan korang suka kat sorang awek... korang jumpa tiap2 hari... tpi korang x bleh cakap yang korang suka kat dia.... camtu la aku... tiap2 hri aku jumpa dia.... bla depan dia jadi x tentu hala... biasala cam lelaki jumpa pompuan...tpi aku ni cinta x berkesampaian.... sbb tu la aku tiap 2 hri aku hrp aku x kan jumpa dia... tpi sekarang trpksa jumpa lagi sebb dia kerja kat tmpt yang slalu aku per gi.... ahhhhh!!!!! tertekannye aku.... semakin aku nak menjauhi dia .. semakin dia dekat ngan kehidupan aku... klau bleh aku nak lari smpai hujung dunia... biar aku x jumpa dia.... tapi mungkin ini la dugaan aku... allah berikan dugaan kepada aku melalui dia... . tertekannya aku x siapa yang tahu .. hanya allah yang maha mengetahui... erm....ah!!!!!....

tarik nafas dalam 2 .. pastu hembus kuat2.... ah... leganya macam dah lepas beban berat cam treler je.... he3... tpi aku slalu ingat dugaan akan datang selepas satu ujian pergi.... masalah akn berganti masalah... itu memang hakikat kehidupan... sipa yang x de ujian dalam hidup dia.. dia x kan bahagia... ni la sbhagian hisup aku.. k.. kawan aku dah datang...... wassalam...

No comments:

Post a Comment