Mungkin semua n3 n3 yang aku post nie telah menyebabkan korang kenal siapa pemilik atau identiti sebenar pemilik blog nie..... so ...cuma satu yang aku pinta..... biarlah ia menjadi rahsia antara kita.....fahamila apa yang aku lalui......fahamilah perjalanan kehidupan aku.......

Monday, February 7, 2011

Hanya tuhan yang tahu.....

hye...... aku x tahu nak tulis ape.... x de idea la.... just saje nak update blog nie... dah lame sgat x update... nnti berabuk pulak... he3....
so .... aku lepas spm ni x de nak keje ke... nak buat ape2 ke .... duk umah je... mls aku nak keluar lau keluar pun prgi umah kwn2 je.... aku baru je wat lesen keta... bleh la nak jln 2 ckit... tpi aku bukan ska sgt jln2 ni... tpi bsan la plak dok kat umah je hari2... so aku still umor 17 x masuk 18 lagi... aku x nak letak lgi gmbr aku kat cni.... coz budak bwh umor ..ha3... bla ckp sal budak bwh umor ni.... aku x la rasa cam budak pun walau umor bru 17... tpi lps dah 18 ni.... ha3.... tibalah masnya aku bebas lakukan ape yang aku inginkan..... sebenarnya ini la yang ditunggu oleh setiap remaja.... kebebasan.... nnti... aku letak gmbr aku kat cni... x de la orang nak kutuk aku... aku dah 18 ... ni kehidupan aku.... jgnla nak kisah sal hidup aku... aku yang tentukan jalan hidup aku... aku nak kawin ke.. x nak kawin ke... nak keje ke.. x nak keje ke...x de sape bloh halang aku.... ini hidup aku.... aku ada akal ... jln mana yang aku nak pilih... he3... aku ckp macamla aku dah 18.... tpi x lama lagi dah..... 1 will become 18........ he3,....

korang tahu x .... selama berapa tahun aku menderita... batin tersiksa... ramai kawan2 aku yang dah ada gf... tapi aku mana bleh... aku x ditakdirkan untuk ada gf... aku nmpak diorang happy je.... tpi aku..... tuhan je tahu... betapa siksa nya jiwa aku.... dahla jiwa aku ni lembut... tpi satu je .. aku x mudah putus asa.... betul ke aku x mudah putus asa.... entah la.... sebenarnya kita sebagai manusia x boleh menilai diri sendiri...... so aku x tahu pun aku ni cam mane..... tpi yang pasti aku tetap menerima dugaan ini dengan penuh kesabaran.... sbb aku tahu ada hikmah yang lebih besar di sebalik ni... biarla aku x bahagia sekarang... tpi mana tahu esok lusa .... tuhan bagi aku bahagia.... semuanya telah ditetapkan oleh Allah... kta sbgai manusia hanya mmpu berdoa agar dikuatkan iman untuk menempuhi cubaan ini semua.... aku tiap 2 hari ada cubaan dan dugaan.... orang cam aku je paham dugaan tu cam mane... bygkan korang jumpa awek cantik... ape perasaan korang.... mcmtu la aku... tpi lain ckit... sbb bila jumpa kaum sejenis.... ah!!!!!... mls aku nak pikir makin tertekan aku.....

tpi dugaan selama beberapa tahun ini aku rasa aku dah tempuhi dengan daya upaya aku yang mmpu..... ketika aku lemah ..... x siapa yang tolong.... hanya Allah tmpat aku meminta.... bila aku ada kekuatan aku panjangkan kesyukuran... Alhamdulillah...

aku cuma nak bgi nasihat..... korang yang mcam aku ni.... tlog la kuat semangat.... dekatkan diri dengan Allah.... ingat la Allah ada di sisi kita... ingtla ada hikmah yang lebih besar di sebalik semua ini.... bagi korang yg ada kawan cam aku... tolong la paham.... betapa berat hati mereka menanggung semua ini.... kuatkanlah semagat mreka yang lemah... bantulah mereka yang hanyut.... fahamila.... jika mereka hanyut... semagt mreka lemah.... mreka perlu seseorang untuk menguatkan mereka.... tolong la faham.... klau korang ada kawan cam aku..... betapa berat dan tertekan nya mereka untuk menjalani kehidupan mereka ..... samalah cam aku juga.... walaupun aku x de kawan yang pahami aku.... tpi aku ttp tahu yang Allah itu ada.... Allah itu lebih dekat dari urat nadi kita.... Allah itu maha mendengar segala rintihan hambanya.... dan Allah mengurniakan aku semangat yang kuat dan x mudah putus asa.... namun kadang2 aku terjatuh.... kerana kadang2 iman itu lemah... iman itu ibarat roda kadang 2 di atas kadang 2 di bawah.....

k la dulu.... aku nak out dulu ngantuk la plak....he3.... korang please la folow aku.... at least aku tahu ada orang yang bace blog aku...k.... klau krong knal aku krong pasti suka aku.... not loving k... tpi sbgai kawan.... aku x de kawan sbb aku ni pemalu... tpi klau ade orang yang kwan ngan aku... mesti tahu aku ni camne..... k la dlu ... aku cuti ni ... aku hrp hri2 aku blh tulis kat cni....
k.... happy allways...:)....

No comments:

Post a Comment